Çalışanlarınızın Motivasyonunu Artırmak İçin Uygulayabileceğiniz 4 Yöntem

Amerika’da yapılan ve 606 çalışanın katıldığı bir Workfront araştırmasına göre (The U.S. State of Enterprise Work Report), çalışanlar ofiste gittikçe daha çok vakit geçiriyorlar fakat bu vaktin az bir kısmında gerçekten yapmaları gereken işleri yapıyorlar.

Katılımcılar sıradan bir iş gününü tarif ederken vakitlerinin sadece %39’unu birincil görevleri yaparak geçirdiklerini söylemişler.

Çalışanın günlük yükünün çoğunluğunu oluşturan işler her gün yaptığı sıradan işlerden farklı olduğu zaman gergin durumlar ortaya çıkabiliyor. Günümüzde iş birliği, modern iş ortamının vazgeçilmez bir parçası. Buna rağmen işverenlerin, çalışanların önemli vakitlerini harcamamaları için onlara ara sıra müdahale etmeleri gerekiyor:

1.Çalışma Sürecini Kolaylaştırın

Çalışanlar zor problemlerle baş ederken çok zaman harcayabilirler. Başkasının çalışma sürecine uyum sağlamaya çalışırken gereksiz aşamalarla mücadele etmek oldukça yorucu ve moral bozucu olabilir. Bu nedenle şirketler, her çalışanın en verimli çalışma yöntemini bulabilmesi için onlara özgürlük sağlamalı.

Aynı zamanda çalışanlarınızın her görevde en kısa yoldan gitmeleri için onlara yol gösterin. Bazı çalışanlar sizin gösterdiğiniz aşamaları takip ederken bazıları da kendi performanslarını artıracak farklı ve belki daha çok aşamalı bir yol seçeceklerdir.

Bütün bunlara rağmen çalışanlarınız bazı sorunları çözmek için çok çaba ve zaman harcıyorlarsa, kendilerine gereksiz engel yaratmadıklarından emin olun.

2.Takımınızdaki Görev Dağılımını Gözden Geçirin

Yine aynı araştırmanın sonucunda yöneticilerin de yapmaları gereken bazı görevleri yapmadıkları ortaya çıkmış. Araştırmaya katılan yöneticiler, haftada en az 15 saati idari işlerle geçirdiklerini söylemişler. Bu dengesizlik, sistemin yapısında sorunlar oluştururken liderlerin stratejik işlerden uzak kalmasına da sebep oluyor.

Çalışanlarınızla masaya oturun ve her birinin günlük işlerini sorun. Böylece hangi işleri yapmaları gerektiklerini göreceksiniz ve kötü yapılandırılmış iş sistemi sonucunda onların gereksiz veya alakasız işlerle uğraşmalarını da engelleyebileceksiniz. Aldığınız yanıtlara göre her bir birey için yeni bir görev listesi belirleyin.

Çoğu yöneticinin her çalışanıyla bu konuşmayı yapmak için vaktinin olmadığı bir gerçek. Eğer sizin için de böyle bir durum söz konusu ise, Coach.me gibi bir koçluk sitesinden yardım alabilir ve çalışanlarınızın görevlerini doğru öncelik sırasıyla yapmalarını sağlayabilirsiniz.

3. Gerçekçi Olmayan Hedefleri Değerlendirin

Gerçekçi olmayan hedefler çalışanların stres olmasına ve işlerinden mutsuz olmalarına sebep olabilir. Çalışanlar başarılı olup hedeflerine ulaşmak isterler, gerçekçi olmayan hedefler ise bunu hayli zorlaştıracağından negatif bir çalışma ortamı yaratabilir.

Wrike’ın 2015 Ekim tarihli İş Yönetimi Araştırması (Work Management Report) sonucunda, araştırmaya katılan 1.464 çalışanın %49’unun gerçekçi olmayan hedefler yüzünden işlerinden memnun olmadıkları, diğer %51’inin ise görevlerin öncelik sırası yüzünden oldukça demotive oldukları ortaya çıktı.

Çalışanlarınızın hedeflerine nasıl ulaştıklarını gözlemleyin. Her çalışanın hedefleri hakkındaki kaygılarını dile getirebileceği açık bir iş politikası izleyin.

Yönetimin beklentilerini çalışanlarınızla tartışın; fakat aynı zamanda onlara ofiste daha az vakit geçirerek nasıl hedeflerine ulaşabileceklerini sorarak daha kısa zamanda hedeflerine ulaşmaları için teşvik edin.

4. Yetenek İhtiyacı Konusunda Gerçekçi Olun

Yöneticiler fazla eleman işe almak istemedikleri için ofiste mesai saatleri dışında çalışmak ve fazladan görev yapmak çalışanlar için oldukça yorucu ve heves kırıcı bir durum.

Şirketinizde kaç kişinin mesai saatleri dışında çalıştığına ve ne kadar çalıştıklarına bakın. Bu durum yalnızca yoğun haftalarda mı oluyor yoksa sürekli mi gerçekleşiyor? Eğer her gün çalışanlarınız mesai saatinden sonra saatlerce ofiste çalışmaya devam ediyorlarsa, daha fazla çalışanı işe almayı gözden geçirin.

Kaynak: Entrepreneur

Etiketler