7 CEO ve Yöneticiden Kariyer Tavsiyeleri

Başarıya giden yol ne düzdür ne de kısa. Bu yolu daha iyi anlamak için yöneticilere sorabilirsiniz, işte biz de tam olarak bunu yaptık.

Yeni yıla girerken kariyerimizin iplerini daha sıkı tutmak için 2016’yı domine eden lider firmaların yöneticilerinden yararlı tavsiyeler almak oldukça yapıcı olacaktır.

İşte zorluklarla mücadele etmiş 7 başarılı liderden bazı tavsiyeler:

Mary Barra, General Motors’ın CEO’su

Barra’nın bir lider olarak saygı görmesindeki en büyük sırrı uyum ve tutarlılık. “Theodore Roosevelt’in sözlerini takip ediyorum: ‘Kimse senin ne kadar umursadığını görmeden, ne kadar bildiğini umursamaz.’ İnsanların saygısını kazanmanın kısa yolu yoktur. Takımınızla olan ilişkinizin diğerleriyle olan ilişkilerinizden farkı yoktur: ihtiyacınız olduğu anda bu ilişkiyi kuramazsınız. Bu ilişkiyi kurmanız zaman alır. Değerlerinizin ne olduğunu çok açık belirlediğiniz ve çalıştığınız kurum için açık bir vizyon yarattığınız zaman bu ilişki oluşmaya başlar. Bu değerleri her gün yaşadığınızda ve sonuçlarını gördüğünüzde ise ilişki güçlenir. Eğer değerleriniz bir kağıt parçasında yazan sözlerden ibaret ise ne size bir şey ifade eder ne de takımınızdakilere. Fakat yapacağınızı söylediğinizi yaptığınızda -hem davranış hem de sonuç olarak- güveni inşa etmeye ve insanların saygısını kazanmaya başlarsınız.” diyor Barra.

Arianna Huffington, Thrive Global’ın Kurucusu

Yalnızca Thrive Global’ın kurucusu değil, aynı zamanda the Huffington Post’un yüzü olan Ariana Huffington, iş ile kişisel bakım arasındaki dengeyi nasıl kurmak gerektiği hakkında bir şeyler biliyor. “Enerjimiz tükendiğinde ilk feda ettiğimiz şey yaratıcılık oluyor.” Huffington yaratıcılığı geri getirmenin ilk adımının aslında oldukça basit bir şey olduğunu söylüyor: iyi bir gece uykusu.

Jim McGrann, VSP Global’ın CEO’su

VSP Global, uluslararası bir göz sağlığı şirketi. CEO Jim McGrann ise onu motive eden şeyin, VSP’nin doğal olarak toplum ve insan merkezli çalışmasına yoğunlaşmak olduğunu söylüyor. İyi nedenlerle bu işi yaptığımızdan emin olarak her gece uykuya dalmamı sağlıyor. Dünyada neredeyse iki milyar insanın göz sağlığına bakılmıyor; bizim şirketi ayakta tutma sebebimiz de bu sayıyı azaltabilme amacımız.” diyor McGrann.

Abby Johnson, Fidelity’nin CEO’su

Abby Johnson, kolektif hedefler oluştururken bütün ekibi dahil etmenin daha kolay ve gerçekçi çözümler üretmeye yardımcı olduğunu düşünüyor. “Benim tecrübeme göre, paylaşılan bir sebep ve ortak amaç üzerine kurulan takım bazlı bir kültür, talimat vermekten daha çok işe yarıyor. Eğer siz ve ekibiniz bu konuda aynı tutumda olursanız, bu kolektif hedeflere ulaşmak daha kolay oluyor.” diyor Johnson.

Anne Wojcicki, 23andMe’nin CEO’su

Çığır açıcı bir genetik test firması olan 23andMe; Anne Wojcicki’nin “hayatlarımızda daha iyi seçimler yapabilmemiz için insanlar hakkında daha çok ve daha iyi sağlık bilgisi toplama” hevesiyle yönetiyor. Wojcicki’nin girişimciliğe atılan ve atılmak isteyen gençlere en iyi tavsiyesi, keşfedip risk almayı öğrenmek. Wojcicki, “bütün farklı soruları sormayı, bütün değişik iş alanlarını deneyip görmeyi ve her yeni tecrübenin hayat görüşünüze biraz daha fazla şey kattığının farkında olmayı; böylece bu dünyada neler yapabileceğinizi ve nasıl yararlı olabileceğinizi anlamanızı” öneriyor.

Lizanne Kindler, Talbots’un CEO’su

Kindler, “Aslında oldukça kolay, çalışanlarınıza güvenin. Gerçekten bu kadar kolay. CEO olarak açık hedefler, amaçlar ve beklentiler oluşturmalısınız. Beni en çok motive eden şey çalışanlarımın işi yapmakta bana güvendiklerini ve iyi yaptığımı düşündüklerini bilmek.” diyor.

Ana Recio, Salesforce’da İşe Alım Şefi

Ana Recio “bütün okyanusu kaynatmayın” diyerek şunu kastediyor; bir işin en başında stratejiyi belirlemek, iş sırasında yapılacak birçok gereksiz şeyden kurtulmanızı sağlayabilir. “Akıllıca davranın. İğneyi neyin oynatacağını bulmak için işe kökten başlayın.”

Kaynak: Glassdoor

Etiketler