Chobani CEO’su Hamdi Ulukaya Yaratıcılığa İlişkin Engelleri Nasıl Aşıyor?

Ne Yapacağınızı Bilmiyorsanız, Bir Şey Yapmayı Deneyin

Bir yoğurt şirketi kurmak için üstünkörü bir planla New York’un taşrasında yetkisi alınmış bir kraft fabrikasını satın aldığında, Chobani kurucusu Hamdi Ulukaya’nın nasıl ilerleyeceğine dair hiçbir fikri yoktu. Boş boş oturmak yerine, öylece bir yerden başladı.

Kasım ayında gerçekleşen Fast Company İnovasyon Festivali’nde konuşan Ulukaya, “İşi bilmiyordum. İnovasyon, pazarlama, markalaştırma, finansman, hiçbiri ile ilgili en ufak bir fikrim yoktu.” diye konuştu. “Az sayıdaki ilk çalışanlarımız bana bakıp ne yapacaklarını sorduklarında, nalbura gidip beyaz, mavi ve kırmızı boya alacağımızı söyledim. Bir numaralı stratejimiz buydu. Dışarıdaki duvarı boyayacaktık. Aralarından bir tanesi sessizce, ‘Hamdi, lütfen bana bundan daha iyi bir planın olduğunu söyle. Bu duvar 30 yıldır boyanmamış. Niye takıyorsun ki kafana?’ diye sorduğunda ona ikinci bir planım olmadığını söyledim. Sadece duvarın boyanmaya ihtiyacı olduğunu düşünmüştüm. Gelecek aya kadar nasıl çıkacağıma dair başka bir fikrim yoktu. O duvarı boyamakla meşguldük. Boş boş oturup bekleyerek bir sonraki adımın ne olduğunu düşünmedik.

“Biz her zaman düşüncelerimizi bir şeyler yaparken üretiriz. Benim tarzım da bu. Oturup beklemek ve düşünmekten hoşlanmıyorum. Her zaman Rumi’nin sözünü tekrarlıyorum: Yolu yürümeye başladığında yol görünür. Gerçekten öyle. Duvarları boyama fikri yeni fikirler üretmemizi sağladı. Yaz bitene kadar bina öncekinden daha iyi görünmeye başladı. Yaptığımız şeyden dolayı kendimizle gurur duyuyorduk. Bu da bir sonraki adımımıza yol açtı.”

Kaynak: Fastcompany.com

Etiketler