Uyku Yoksunluğunun İşinizi Tehlikeye Attığını Gösteren 7 İşaret

Uykunun neredeyse bir iş gerekliliği olmasının nedeni

National Sleep Foundation’a göre, 64 yaşına kadar yetişkinler günde en az 7-9 saat; 65 yaş ve üzerindekiler ise 7-8 saat uyumalı. Düzenli olarak yeterli miktarda uyumazsanız, kısa vadede ve uzun vadede problemler yaşayabilirsiniz. Thrive Global kurucusu ve CEO’su, The Sleep Revolution gibi birçok kitabın yazarı Arianna Huffington, “Araştırma çok açık. Uyku sadece fiziksel, mental ve genel sağlığımız için her yönüyle gerekli değil; aynı zamanda yeterli miktarda uyuduğumuzda işimizde de daha iyiyiz.” diyor. Uyku yoksunluğunun kariyerinizi tehlikeye attığını gösteren bazı işaretler için okumaya devam edin.

Bütün gece çalışmak performansınızı arttırmıyor

Gece yarısına kadar çalışıyor ancak performansınızda hiçbir gelişme görmüyorsanız, bunun nedeni uykusuzluk olabilir. Verimliliği arttırmak için bütün gece çalışmak geri tepecek çünkü bu şekilde iş yerinde daha fazla yorulacaksınız. Huffington, “Şu anda dünyanın büyük bir çoğunluğu ekstra çalışma ve uyku yoksunluğunun başarı için ödememiz gereken bir bedel olduğu hurafesine inanıyor.” diyor. Huffington’a göre bu durum, global tükeniş ve stres salgınıyla sonuçlandı. Bunun yanı sıra, performansınız da dibe batıyor. Sleep Number’ın uyku bilimi ve araştırması başkan yardımcısı Pete Bils ise durumu şöyle açıklıyor: “17 saat uyanık kaldıktan sonra, performansınızda hem zihinsel hem fiziksel olarak her türlü gerilemeyi görmeye başlıyorsunuz. Yeniden toparlanmanız günler alabilir.” Uzmanlar da uyku krizinin bizi hasta, şişman ve aptal yaptığını söylüyor.

Yaratıcılığınız ve karar verme yeteneğiniz geriliyor

Yeterince uyumamak, nedeni ister gece geç saatlere kadar çalışmak veya sabaha kadar dizi izlemek olsun, iş cephesinde mental olarak keskinliğinizi köreltiyor. Huffington, yeterince uyumanın sizi mental ve fiziksel olarak sağlıklı yapmasının yanı sıra, görevlerin üstesinden daha iyi gelmeyi sağladığını belirtiyor. Huffington’ın açıklamalarına göre, böylece daha yaratıcı ve verimli oluyor, daha iyi kararlar veriyor, ortak çalışmalarda daha etkili oluyor ve her alanda zihinsel olarak daha iyi performans gösteriyoruz.

Hasta günlerinizin sayısını uzatıyorsunuz

Kısa bir sürede, uykusuzluk fiziksel sağlığınıza büyük zararlar verecek. Yeterince uyumadığınızda kilo problemleri, tansiyon düzensizlikleri ve genel sağlık krizlerinin olması kaçınılmaz hale geliyor. Bu çifte sorun yaratıyor: Sağlığınız kötü olması sadece sinir bozucu değildir, aynı zamanda işvereniniz için büyük bir finansal kayıp olabilir. Centers for Disease Control and Prevention’a göre, kişisel ve ailevi sağlık problemleriyle alakalı performans kayıpları, Amerikalı işverenlere çalışan başına yılda bin 685 dolar, toplamda 225 milyar dolar kayba neden oluyor. Zamanla, büyük bir uyku alacağı sizi öldürebilir. Araştırmalar, her gece 6-7 saatten az uyumanın ölüm riskini arttırdığını gösteriyor.

Ruh haliniz ve zihniniz bulanıklaşıyor

Sunumlarınız sırasında odaklanamadığınızı hissediyor musunuz, veya iş yerinde eski halinize kıyasla daha tembel olduğunuzu? Bils, genel sağlığınızdaki ve ruh halinizdeki bu değişimlerin sirkadiyen ritim bozukluğunun belirtileri olduğunu söylüyor. Bils’e göre, uzun veya düzensiz saatler, biyolojik ve zihinsel süreçlerinizi darmadağın ediyor; mental duyarlılığı büyük oranda etkiliyor; zihnimizi bulanıklaştırıyor. Bils bu durumu hiçbir yere gitmeden jet lag olmaya benzetiyor.

Bilgileri aklınızda tutamıyorsunuz

Bir zamanlar toplantılardaki ve raporlardaki bilgileri aklınızda tutmak konusunda çok keskin bir zihne sahipseniz ancak artık o halinizden eser yoksa, tahmin edeceğiniz üzere sorun uyku yoksunluğu olabilir. Uyku Doktoru olarak bilinen Klinik Psikolog Michael J. Breus, beyninizin anıları pekiştirmesi için yeterince REM (rapid eye movement – hızlı göz hareketi) uykusuna ihtiyacınız olduğunu belirtiyor. Breus’a göre, REM uykusu bilgileri kısa süreli hafızadan uzun süreli hafızaya taşıdığımız yer. Yeterince uyumadığınızda, REM fırsatını kaçırıyorsunuz ve bu hafızanızı etkiliyor. Pennsylvania Üniversitesi araştırmacıları, peş peşe üç gece sadece 4-5 saat uyumanın telafi edilemeyecek beyin hücresi hasarına yol açtığını ortaya çıkardı. Uzmanlar, fareler üzerinde yapılan araştırmanın insanları da ilgilendirdiğini söyledi.

Toplantıya giderken yine bir şeye takılıp düştün

Uykusuzluk sizi iş yerinde biraz daha kazaya meyilli hale getirebilir. National Sleep Foundation’a göre, uykulu çalışanların iş kazalarında yer alma ihtimalleri iyi dinlenmiş meslektaşlarına oranla %70 daha fazla. Çernobil’deki nükleer santral kazası, Challenger uzay mekiği kazası ve Exxon Valdez kazası da olduğu gibi uykulu çalışanlarla ilişkilendirildi.

Hassassınız

Çok konuşan iş arkadaşınıza her zaman olduğunuzdan daha mı sinirlisiniz? Yeni bir toplantı çağrısı gelince sakinliğinizi korumakta zorlanıyor musunuz? Dr. Amie M. Gordon’ın yazısında açıkladığına göre, hassasiyet, öfke ve kin duyguları uykusuz olduğunuzda sık görülür. UC Berkeley ve Harvard Medical School araştırmacıları, uyku yoksunluğunun duyguları kontrol etmeyi zorlaştırdığını buldu. Dostane davranma ve empati kurma ihtimaliniz de azalıyor. Şüphesiz, bunların hiçbiri terfiye değer davranışlar değil. Kendinize bir iyilik yapın ve günde sekiz saat uyumanın faydalarından yararlanın.

Kaynak: Rd.com

Etiketler