Hollanda Kralı 21 Yıldır Gizliden Gizliye Ticari Pilotluk Yaptığını Açıkladı

Hollanda Kralı’nın gizli bir kimliği var: Kral Willem-Alexander son 21 yıldır gizliden gizliye ticari pilotluk yapıyor.

Hollanda’nın 50 yaşındaki kralı, ülkenin bayrak taşıyıcı hava yolu şirketi KLM için ayda iki uçuşta misafir yardımcı pilotluk yapıyor. Hiç birinde yolcuların haberi olmuyor. Sonunda gizli çifte hayatını Hollanda gazetesi De Telegraaf’a verdiği röportajda deşifre etti.

Bunun daha çok bir hobi olduğunu söyleyen kral, “Bir uçak, yolcular ve mürettebat var ve hepsinden sorumlusunuz. Problemlerinizi yanınızda getiremezsiniz.” diye konuştu. Ticari bir jeti uçurmayı, onun yaşındaki erkeklerin bir tur golf oynamayı anlattığı gibi anlattı: “Bir süreliğine tamamen kendinizi kapatıp başka bir şeye odaklanıyorsunuz.”

Uçmak istediğinde hükümdarlarına hayır demek KLM için zor olsa da, görünüşe göre gerçekten iyi bir pilot.

Sıklıkla kralın yanında KLM kaptanı Maarten Putman, “Sadece birkaç saat uçsa da kral her zaman çok iyi. Prosedürleri çok iyi biliyor.” diye konuştu. Willem-Alexander, Hollanda hava kuvvetlerinde görev yaptı ve pilot lisansı olduğu biliniyor ancak bu lisansı ne sıklıkla kullandığını kimse bilmiyordu.

Sırrı açığa çıktıktan sonra da uçmaya devam etmek istese de işi onun için biçilmiş bir kaftan. KLM, kralın kullandığı the Fokker 70 Cityhopper isimli yerel dar gövdeli uçağı yeni bir Boeing 737s filosu için hizmetten alıyor. Kral geçtiğimiz günlerde KLM’nin Almanya, Birleşik Krallık ve Norveç gibi ülkelere kısa uçuşlar için kullandığı Cityhopper ile son uçuşunu yaptı. Uçmaya devam etmesi için 737 sertifikası alması gerekiyor. KLM kraliyet ailesi için bile güvenlikten ödün vermiyor.

Kral, Cityhopper’dan daha uzak mesafelere uçabilen daha büyük bir uçak olan 737 için yeniden eğitim almak konusunda oldukça hevesli. “Bir gün daha fazla yolcuyla daha uzak mesafelere uçmak kulağa çok güzel geliyor. Bu 737’nin eğitimi almam için gerçekten bir itici güç.” dedi.

Pilot üniformasıyla hava alanında yürürken yolcuların çok azı kim olduğunu anlıyor. İnterkomda ismini vermediği için yolcular sesini tanımadığı sürece kim olduğunu belli etmeden uçabiliyor.

De Telegraaf’a verdiği röportajda, “Her zaman kaptanın ve onları karşılayan mürettebatın yerine konuştuğumu söyleyebilirim. Böylece ismimi söylemek zorunda değilim.” dedi.

“Zaten çoğu kişi dinlemiyor bile.” diye ekledi.

Kaynak: Foreign Policy

Etiketler