Kaçınmanız Gereken Beş Kötü Kariyer Yaklaşımı

Kariyerinizde, çok geç olduktan sonra yanlış seçimi yaptığınızı fark ettiğiniz zamanlar olacaktır.

Bazen, hatanızdan bir şeyler öğrenebildiğiniz taktirde eskisinden daha iyi olabilirsiniz.

Ulusal bir iş yeri uzmanı ve “Tame Your Terrible Office Tyrant: How to Manage Childish Boss Behavior and Thrive in Your Job,” kitabının yazarı Lynn Taylor, herkesin kaçınması gereken bazı mesleki kararlarla ilgili tavsiyelerde bulundu.

İşte mesleki ilerlemenizi ciddi şekilde bozabilecek beş kariyer kararı:

1.Tek başınıza öne çıkmak için çok uğraşıyorsunuz.

Hepimiz yalnız bir kurtla karşılaştık. İş yerinde, bağımsız olarak beğeni kazanmak için çabalar, yalnız ilerlemek adına takım çalışmasını terk ederler. Taylor bu durumu “kahraman sendromu” olarak adlandırıyor ve genelde geri teptiğini söylüyor.

“Yalnız ilerlediğinizde, yönetim tarafından ilk fark edilişinizi ve bir ünü yaşayabilirsiniz ancak bu kısa sürecektir ve başarılı olmak için ihtiyacınız olan takım desteğini yakında kaybedersiniz.”

2.Hislerinizi görmezden geliyorsunuz ve para ve prestij kovalıyorsunuz.

Ün ve para önemli şeyler fakat yeni şirketinizdeki insanlarla iyi geçinemediğinizi hissediyorsanız muhtemelen işler istediğiniz gibi ilerlemeyecektir.

Taylor, “İnsanların şirketleri değil yöneticileri terk ettikleri bilinen bir gerçek, ancak başlangıçta pek çok kişi kağıt üzerinde çekici görünen şeyler uğruna ‘o küçük sesi’ bir kenara koymaya meyilli oluyor.” diyor.

“İnsan faktörünü göz önüne alarak, uygunluğu hissettiğiniz mevcut ve alternatif işlerinizin tüm yönlerini değerlendirmeniz daha iyi.”

3.Seçeneklerinizi keşfetmeden işinizden ayrılıyorsunuz.

Yerinde bırakmak nadiren iyi bir fikirdir. En iyi şekilde yararlanmak için önce yöneticinize yaklaşmanız daha iyi.

Taylor, “Yöneticiler genellikle en iyi yeteneklerinin gidiyor olduğunu duyunca çok şaşırır ve çoğunlukla bu konuda bir şey yapmaları için çok geç olur.” diyor.

Yöneticiler her zaman ekibin kişisel isteklerine uyum sağlayamaz. Bu nedenle Taylor’a göre, diplomatik olarak şikayetçi olma ve istediğiniz konu hakkında soru sorma sorumluluğu sizde.

“Çoğu zaman istekleriniz şirkete fayda sağlayabilir. Örneğin, kullanılmayan becerileriniz olabilir.”

4.Akılınızdan geçenleri söylemiyorsunuz.

Taylor, kariyerinin ilk yıllarında başını eğik tutmayı tercih ettiğini söylüyor.

Taylor, “Kısa sürede, herhangi bir potansiyel çöküşe rağmen, kendim gibi konuşmazsam kendim olamayacağımı öğrendim.” diyor. “Çoğu yöneticinin sürekli evet diyen insanları istemediğini öğrendiğime sevinmiştim. İyi patronlar, bazı direnişlerin değer ve derinlik yarattığını bilirler.”

İyi bir patron, çalışanların, beğeni uğruna aynı fikirde olduklarını söylediklerini bilir.

5.İş yerinde herhangi bir risk almaktan kaçınıyorsunuz.

Ara sıra, iyi düşünülmüş bir şansı kullanmaktan çekinmeyin.

Taylor, “İşinizi nasıl yaptığınız ve seçtiğiniz pozisyonlar konusunda güvenli yolu seçmek kolay.” diyor. “Belki de, bir toplantıda konuşmak, yeni bir sistem önermek veya müşteri sorununu çözmek için kalıpların dışında düşünmekle eşit derecede kolay.”

Etiketler